Saturday, February 18, 2012

Nasi Air Sambal Sotong U'r





my feveret...
time xde selera or rasa bosan nga nasi biasa tu..
buatlah nasi air..belum smpai tahap bubur lagi nie..nasi y berair.. hehehe...
simple je..masak nasi air mcm biasa..
nl jimat,kalau dh ade nasi biasa y masak tu,ambx je yang tu..
pas2 tambah air,letak atas api..biarkan smpai jadi nasi air..
jadi xdelah lama sangat nk tunggu nasi tu lembut,sebab dh masak..(fhm ke tidak..hihi)..
yang sambal nye pun sama..
kalau y belum cuba makan nasi air with sambal/masak merah ni,cube lah..
bukan sotong je..ayam,daging pun boleh...(bukan nk bagi orang sakit makan pun kan)..
selamat mencuba~~

6 comments:

Natasya Naslin said...

waa.. pernah try skali =p
tp time tu kat ganu .. best gak ..hehe

husna said...

saya mmg org ganu.. hehe..
makanan gni mmg popular kot kat ganu..
try la buat sndiri nnti.

AdaM Hawa said...

lame betul x makan nasi air.. huhuhu

husna said...

buat la nnti..senang je nie..
tukar selera..

Anonymous said...

baw dengar pasal nasi air . .selama ni taw bubur jer..
cyesly nampak sedap . .maw try la . .

husna said...

orang pntai timur pnggil nasi air..tp sama je nga bubur...
kalau bubur ni xguna sangat..
bubur kite pnggil pda bubur kacang,jagung..bubur lambuk..

Hati Kita

Ikhlas tu payah nak sembang. Macam mana ikhlas? Betul ke ikhlas? Tahap mana ikhlas tu?  Entah lah. Selalu...aku takut dengan setiap kata2, n...