Thursday, July 16, 2015

#Cabaran20Hari: Pengalaman Main Mercun Masa Raya

Pengalam.main mercun????
Hahaha..mercun apa. Meriam buluh kah yang aku main??

Sepanjang 24tahun alu hidup ni..
2 jenis mercun je yang aku pandai and pernah main.

Iaituuu....























Mercun bawanggggggg!!!! Hahaha.. Ini jelah yang aku berani. Setakat lempar ke lantai..

Dannnnn....



















Bunga apiiii.. Bunga api dalam kategori mercun gak kan.. Tu gambar masa aku dlm 5 tahun kot. Kecik2 dulu memang suka main bunga api. Ayah belikan untuk kmi. Kira rasalah sikit mood raya tu.

Lagipun kami ni adik beradik perempuan 4 orang. Membesar sama2 smua perempuan. So nak main mercun apanyaa??? Xde abang nak ajar main mercun ganas2. Lagipun mak ayah memang xbagi. Adik lelaki bongsu ak pn lahir thun 2001, kitorg dah besar2. Bila dia pun membesar..skarang dh 14tahun, dah retila sikit2 main mercun. Mercun bola la apa..ak pun xtahu. Tapi dapat lah dia main sekali dua..pastu xleh dah kena tortured nga kakak2..haha.. Nasib la adik laki tu, membesar dgn kakak2 je. Tp kami xlah sekat terus.. Zaman kanak2 dia kan..nk2 as lelaki. Bg je dia main sikit2, untuk rasa..

Untuk aku.. Pengalaman main mercun hanya itu jelah.. Dan x teringin pun nak blaja main mercun lain.

 Adik2, abg2 kat luar sana tu berpada2 lah main mercun. Bende tu malang. Berbau.. Jangan saje kita nak cari nahas. Hilang tangan,kaki. Nikmat ksempurnaan sifat Allah bagi, jaga elok2. Dh hilang xde ganti. Palsu xsama nga ori. Main mercun bawang macam akak jelaa...kalau nak rasa boomm..bomm malam raya tu. Meriah jugakk..









No comments:

Giveaway Time by Aishah Badrulhisham

Hai... another giveaway. Jom join. Semoga berezeki..aminn. Click gambar diatas untuk join ya...