Friday, January 20, 2012

Ombak Rindu

dh berkurun dah ombak rindu nie...
baru nak cerita..hahaha..
act baru je tengok...
sebelum2 nie..hold dulu..mcm2 benda nk buat..

1-kelas...pagi smpai petang..kdang2 malam pun ada..pas2 tido..atau pun tgk variety show y blh buat ketwa..
reles tension katakan..aku xsuke tgk citer berat2 n sedih2 time tension..makin tension nnti..
2-cari mood yang sesuai...dulu masa mula kuar,mmg excited,nak p tgk wayang la..tp xkesampaian..pas2 tunggu2 org upload..cd..kat astro..n aku pilih download jelah..wat abis duit plak beli cd,or bayar astro.. bila dh lama tunggu tu,rasa mcm mood nk tgk dh brkurang..plus ramai y komen2 negatif..
3-2minggu ni banyak test,kuiz,asaiment,n tesis..hujung minggunpun stress..
4-disebabkan aku banyak test seblum ni,jadi kena study kan..baca2 sikit.. xnak tgk ombak rindu lagi sebab aku takut aku akan gila bayang kat aoran aziz.. hahhaa...

ok..jadi malam rabu ari tu..lepas settle semua..sebab semalam start cuti n ad kat rumah ni.. mmg mood aku len la..heppy je..jadi blh la tengok.. walaupun sebelum ni aku baca ramai org bagi feedback negatif,ad y xkena kat mana2..kesilapan lah..lepas aku tengok...hmm..okey je.. daripada 5 bintang.. boleh la bagi 3.5 bintang.. kita xleh samakan dengan novel..sebab ni movie.. ombak rindu ni antra 1st batch novel y aku baca dalam ke2 or ke3.. sekali nga bicara hati,kau yang satu n seangkatan dengannya.. masa tu umur 12,13 tahun baru..tengah meningkat remaja kan..aku mmg suka membca..dari komik, anak2 sidek,ana muslim,kawan,buku2 citer..hehe..tu zaman sekolah rendah la..bila dh akhir2 tahun lepas upsr tu..dh start baca novel.. novel 1st jendela hati aku baca.. n then naik sek men..kenal mira..my bff n soulmate now.. dia pembekal novel..rumah dia giler banyak novel..sebab kakak n mak dia suka baca n beli..jadi dialah pembekal novel masa tu..lepas satu..satu..hingga hari ni,dh xterbilang brape novel y aku baca n dh start beli sndiri.. 

ok..back to topik..ombak rindu kan??? hihihi...
bagi aku la..mmg jalan citer agak slow sikit..nak kata bosan..xjugakk..kalau bosan,mmg aku akn tutup terus..tapi berjaya tgk smpai habis..dari segi lakonan.. aoran mmg betul2 haris.. masa baca novel ni dulu,mmg bayangkan haris tu style mcm tu la..tp masa tu aku xkenal lagi aoran..xmuncul pun lagi kat tv.. bila dalam movie ni diaorg ambx aoran as haris..mmg sesuai.. maya karin plak..ok je..sesuai..ak baca komen orang y kata maya karin xsesuai..sebab dia mix..xmcm kampung..izzah tu betul2 kampung..bila aku tengok,aku rasa nmpk kekampungan maya tu..muka asli..walaupun dia muka mix,tp bila dia pakai pakaian kampung,n tanpa make up kan?ak xnmpk sebrang makeup..or diaorg makeup kan dia mcm tu??y tu aku xtau..tapi aku rasa sesuai...dlm novel pun digambarkan izzah ni cantik.. maya mmg cantik.. bab dia mengaji pun..ada dia baca surah Yaasin dlm 4 ayat xsilap..bila orang cakap cara dia baca xbetul..1st,kena ingat,dia artis..bukan ustazah.. kita pun bukan betul sangat baca quran.. at least maya cuba sebaik mungkin..sebab dengar lenggok dia baca tu,mcm dia praktis sambil dengar bacaan dari ustaz2..sedap bagi aku suara maya..bab tajwid ke apa..xboleh komen..sebab aku pun xbrape nak betul jugak..masih blaja.. dan..aku tengok maya pakai tudung sangat2 sweet..ayu,,,,comel n seangkatannya.. moga2 dibukakan pintu hatinya untuk betul2 pakai tudung nnti..amin~. keseluruhan citer ok..nk kata best,best giler xjugak..tp dalam tahap masih boleh ditonton..maybe sebab aku ni dh baca novel dia..so tau jalan citer..n mmg sangat teruja dengan novel ombak rindu dulu..bila movie pun mcm2 mana aku akan kata ok kan.. just untuk diri aku bila tgk movie ni..feel xsampai..xsampai nanges.. orang lain nanges2..aku xsampai..tahap bergenang je air mata..masa part akhir y haris datang cari izzah kat kampung tu..sebab dia nanges minta maaf nga izzah..kalau lah..lebih sikit masa tu,mmg aku nanges gak r..kalau aoran rayu2,nanges gila2 sambil2 minta maaf nga izzah,bertaubat atas khilaf nya selama ni..y tu lagi debaek.. kesimpulannya..ok,boleh ditonton..tapi xsampai feel untuk aku.. hahaha..


ni feedback aku..len2 orang..lain komen..lain pentatsiran..kalau xsetuju..tu hak masing2..sebab lain orang lain citarasa..ok..pas ni mood bicara hati plakk..!!! top 5 novel feveret aku.. bicara hati,ombak rindu, cinta pertama,kau yang satu, n cerita cinta(Megat Afiq Akram-smpai la ni dia bayangan aku hero aku..)... tapi banyak je lagi novel2 y best..just ni antra y da best n special for me..sebab antra novel y aku baca..n mood masa baca tu..suasana..baca kat sekolah pas exam akhir tahun..nga kawan2..n y merapatkan lagi hubungan aku nga kwan2 masa tu,dh akhirnya mmbentuk geng..aku,mira,thah,nurul,parah,yani~~.. miss u all!!.. hehhehehe... 


p/s-pas ni aku komen bicara hati plak..nnti habis semua la..baru 3 episode skrang...!!

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...