Saturday, January 21, 2012

jiwa aku kosong

sape dah tengok vid matlutfi y terbaru?? tajuk lalang tu..!!..
debaek....


tu y aku suka tengok setiap vid matlutfi..mmg download..n simpan.n ulang tengok..
maybe sebab aku rasa pemikiran dia tu,terbuka..
n apa y dia nak..apa y dia pikir,aku pun pikir mcm tu..kira kata boleh geng la.. haha..
dia mcm remaja len gakk..tapi tahu serba serbi.. cakap pasal khidupan dia,pasal masyarakat,
pasal hiburan,lagu,filem,politik negara n bab agama pun ada..tp bukan kata dia menunjuk pndai..
just perkongsian apa y dia tahu n nk cakap..

untuk vid dia y terbaru tu..lalang????
100% aku support..
menceritakan pasal politik kita sekarang..
suasana..permainan...pertelingkahan...
yes...!!! jiwa aku kosong..
bila orang muda wat de je pasal politik...xmasuk cmpur..xnk mengundi..
orang kata jenis bangsa y xberilmu..xberkembang..
tapi..sebenarnya....
bagi aku n untuk aku..situasi ,perasaan..sama mcm y matlutfi lakonkan tu..
penat..letih...sakit kepala...
bukak paper..bukak tv..bukak radio..pergi ceramah..
semua pasal politik.. politik y menunding jari sesama sendiri..mencari salah sesama sendiri..
kau salah aku betul...masing2 tegakkan pendirian masing2.. salah ke betul..semua betul..
minda orang muda,student.. jadi keliru..menyampah..
pihak a fitnah pihak b.. n sebaliknya..
kejahatan demi kejahtan dibongkarkan..pelbagai rahsia y xperlu tahu jadi tahu..
hal kecil diperbesarkan...mereka bertelagah sesama tu..
tapi..yang tengok,yang gila adalah rakyat kat bawah ni...
kepentingan rakyat,kepentingan agama??? atau?? kepentingan sendiri...waallahulam..
aku pun bukan nk kritik politik..
aku minat politik..aku minat sejarah..aku minat nk ambik tahu sejarah tamadun,islam,malaysia..
aku hargai setiap yang diusahkan pemimpin untuk rakyat..dari segi segala bantuan..pembangunan..
aku senang je..mana y betul aku akan sokong.. minda kita xboleh nk taksub kepada 1,1 politik..
mcm jugak dengan kita nk ikut mazhab kan..walaupun kita bermazhab syafie..
tapi xbermakna y mazhab hanafi,maliki,hanbali salah kan??minda kena terbuka dude,babe..!!
tapi jgn salah faham..bukan nak samakan politik dengan mazhab2 ni..len..tp just contoh...
dari segi politik pun mcm tu.. walaupun kita pengikut parti a,bukan bermakna kita kena tolak 100% parti b..
mana y elok dari parti b kita kena sokong jugakk.. 
sama kes denga parti2 y terlibat...apa2 y berlaku..sila lah berbincang secara sihat.. pendapat y betul sila ambik,walaupun dari lawan kita..jangan nak salah menyalahkan..jangan cari kesilapan..tapi perbetulakan kesilapan..

peace no war
^_______________^

kesimpulannya...politik harmony penting..bak kata matlutfi..:
"benar politik itu tidak kotor. cumanya penghujahan sihat jarang sekali berlaku. seringkali sesuatu isu itu dicemari sentiment parti, peribadi malah emosi. Lalang menceritakan sisi pandang pihak ketiga, sang kancil yang tersepit antara dua gajah, dan seekor rama-rama(?) "

No comments:

Hati Kita

Ikhlas tu payah nak sembang. Macam mana ikhlas? Betul ke ikhlas? Tahap mana ikhlas tu?  Entah lah. Selalu...aku takut dengan setiap kata2, n...