Friday, January 27, 2012

kekuatan yang perlu dicari

kekuatan tu bukan untuk ditunggu..
tapi perlu dicari..
untuk berubah..kita perlukan kekuatan..
sape xnak berubah kearah yang lebih baik..
tapi..alasan demi alasan tercipta..
xde kekuatan..xsmpai seru..xdapat hidayah..
tapi semua tu kita kena cari kan..
cari kekuatan untuk berubah...
seru,hidayah..semua tu dah ada..just buka mata buka hati..

aku sangat2 kagum pada orang y mampu berubah..
dari kehidupan yang jahil,lalai.
tapi..dia berjaya merubah hidupnya...
untuk lebih mendekatiNya..
bagaimana dia kuat?? kuat untuk melupakan semuanya?
kuat untuk meninggalkan hiburan y hanya membawa kelalaian semata2??
aku cuba..pernah mencuba...
untuk meninggalkan semua ni..
bukan xmampu..kita semua mampu..
tapi degil..ego..angkuh...menidakkan perkara yang haq..
menipu hati sendiri...

hati kita pada asalnya sangat suci..
hati hanya untuk Dia yang mencipta..
tapi kita?? 
kita yang membawa dia ke lembah kekotoran..
menghitamkan hati yang bersih...
mengeraskan hati yang lembut...
andai dia mampu bercakap...
sudah tentu hati ini akan meminta kita untuk tidak menyiksanya..
hati yang rindu..rindu untuk kembali kepada Penciptanya..
hati yang rindu untuk kembali ke fitrah asalnya..
ibarat kita..yang berjauhan dengan ibu bapa..keluarga..
rindu untuk bertemu..rindu untuk kembali pada tempat asal..
tapi..hati itu milik insan yang sombong..

enggan membawa dia pulang ke tempat asal..
yang hanya tahu mencari kepuasan diri sendiri..


sama2 lah kita..
sedikit demi sedikit..
cubalah wahai diri....
untuk membawa hati dan roh kita kembali kepada asalnya..

No comments:

Internet

Dah lama tak lepak Cyber Cafe (CC). Now aku dekat CC. best lepak sini. Terasa keremajaan disini. Pagi2 ni tak ada orang sangat. Budak2 sek...