Saturday, July 13, 2013

macam-macam

Salam 4 ramadhan..

Cepat masa berlalu, dah masuk 4 ramadhan ni. tapi progress kita macam mana? masih sama dengan bulan-bulan lain? ataupun masih dengan kata2 "nanti la...esok2 aku start p terawih,tadarus..." "tunggu la 10 malam terakhir dulu.." "masih menyesuaikan diri ni..4 ramadhan baru kott..."  masing-masing muhasabah lah diri kan.termasuk diri sendiri yang terutamanya.. ^__^

Dah 2hari tak boleh tidoo ni..bukanlah tak tido terus, just kena paksa la sikit.. start malam 3 ramadhan tu. berjaga sampai sahur,subuh.. kejung je mata.. lepas subuh, dalam pukul7 tu,aku paksa gak tido,siap dengan music meditasi untuk cepat tido semua..kalau tak, tak tahu la tido. semalam pun sama, tak boleh tido sampai la sekarang..huhu.. hari ni, aku tak nak paksa2 dah. nak tunggu je bila mengantuk tu datang,dan biar tertidor tanpa disedari..haha.. apa benda la aku makan, sampai tak layu langsung mata ni..huh

2 hari ni, berlaku perubahan hormon..biasalah tiap2 bulan bagi wanita. aku agak sehari dua lagi, boleh la ni makan di siang hari..haha.. yang paling aku perasan bila selera makan bertambah-tambah. asyik nak makan je. biasanya aku kalau puasa,memang cepat kenyang. makan sikit je waktu berbuka tu. lepas tu dah tak boleh masuk.. lepas terawih pun masih terasa,makan pun kuih muih seketul dua.. dan kekenyangan yang amat. tapi sehari dua ni rasa banyak je space dalam perut. berbuka nasi..lepas terawih nasi lagi.. sejam lepas tu,makan lagi.. nasib baik disiang hari behave sikit.. tak lah kelaparan gila-gila..!!

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...