Tuesday, May 25, 2010

IMAN MUDA...



Assalamualaikum..
tdi aku dh update blog aku...ni update lagi..
saje,xde keje..lagipun ada modal nak bercerita..
IMAN MUDA....satu program baru kat astro oasisi..
aku mmg suka n tabik la..dari duk af je memanjang..aku nga af mmg rasa dh xsehati..
xberminat..tawar hati..just tengok g2 g2 je...tp af8 minat shahir..ha3..
kira af8 mmg aku xfollow la..dtmbah dgn mmg xada kat umah masa awal2 af ari tu..
eh..tajuk iman muda,cakap af..hu2..okey2..

  Dengan adanya program iman muda ni at least ada la jugak program y bermanfaat lepas akademi al-quran..kalau nk dbndingkan nga rncangan hiburan,habis segenap stesen tv ada..aku pun layan hiburan2 ni gak..jgn kata x..cuma iman muda ni tiba2 rasa teruja nk tgk.. sejuk hati aku tgk peserta2 iman muda ni..klau tgk mamat hensem atau artis2..rasa senang,gembira kan..tp y iman muda ni punya mmg sejuk je hati tgk..xkira la hensem ke x hensem ke..bgi aku la plak,kalau dh baik,muka bersih,hati suci,mmg secara automatik trserlahlah kehenseman itu..ni pe kes ckap pasal hensem2 plak ni..hu3..tiba2 nk insaf..tgk diaorg,muda2 lag n ada sorang 18thn,lg muda dr aku,hafaz al-quran,suara setiap pserta n y dtg audition tu, ya Allah...best sgt2..lunak,merdu je..mmg tenang hati dengar..smpaikan ada sorang juri/ustaz tu mnangis bila dengar slah seorg pserta msa diujibakat tu mngaji..yelah org dh faham kan..tmbah2 kalau ayat tu y mmberi mksud seksa n azab Allah..kekuasaan Allah,mnyedarkan betapa kecilnya kita ni... bg aku y xpham nie,dengar sedengarnya jelah.. Subjek Tafsir paling lemah..hu3..tp aku rasa nk cuba n blja jgak,slow mndalami ilmu tafsir n bhasa arab ni..alangkah bestnya..bca al-quran dpt faham... hrap2 Allah permudahkan aku untuk kejalan-Nya itu..insyaAllah...

   Tapi.........korea boyband aku still aku xleh tnggal...mmg dh thap kritikal ni..wlaupun dbatskan jugak agar xmelampaui batas n hukum syarak..tp ni melalaikan jugak...ak just dpt berdoa agar Allah boleh slow2 pudarkan hati aku untuk benda2 nie... tp lam hati mmg gila nekad nk khwin nga dia la..xdapat dia pun muka yng sama n perangai y sama..islam..malaysia..n tmbah ciri2 keislaman sperti pserta iman muda..he3..hrap2 la ada..tp aku cuba n terus cuba la...wlaupun xtahu bila akn brpghujung kasih syg aku kat mamat korea ni...hu3... Jam mnunjukkan jam 1.40 pagi.. blah lu.. syukran..next esok,ak nk cari profile pasal pserta iman muda ni lak...

isyy...entry iman muda..masuk gmbar nie..tp mmg btul,xtahu camane nk lupakn dia ni..comel,hensem,sweet kan... ad lagi 4 org,tp y ni y trlekat kat hati sanubari aku...hu3.. camane nk lupakan erk...

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...