Thursday, December 8, 2011

ujian bertulis

ujian bertulis ni xde sangkut paut kat exam,test,kuiz,ujian medsi,mahupun muet..
sekadar tajuk lain dari y lain..hehe
ari ni just cakap pasal benda y SUBJEKTIF..betul la kan..kalau exam,kertas subjektif kena menulis,mengarang..
sebabnya...benda2 subjektif ni adalah mengikut pandangan kita sendiri..bukan keputusan yang muktamad mcm objektif..kalau jawapan a,maka a lah even,orang tu tersalah tanda pun..

y popular kita kaitkan perkataan subjektif tu adalah denga kecantikan/kehenseman seseorang...
selalu kita dengar.."gurlfriend awak cantik x?? " dia jwab "cantik tu perkara y subjektif,atas diri masing2 untuk menilai..ada bgi pandangan mata dia cantik,n ada y baginya xcantik.."..
okey...bagi aku..ya..ya..mmg agak sensitif bab2 nie..sebab aku kurang cantik  ..hihihi..
tapi 1st y perlu kita ingat..kita semua ni ciptaan Allah..setiap apa y diciptakanNya adalah sempurna n cantik.. insan y dilahirkan xsempurna sifat tu,tetap insan istimewa..sesungguhNya Dia tahu mana y terbaik untuk hambaNya.. maka,insan2 y berasa dirinya kurang cantik,xpe,jgn risau,akan ada dimata seseorang y mengatakan anda adalah insan y tercantik sekali..(salah tatabahasa.."ter" n sekali tidak boleh digabungkan..;-)

sebab ni blog aku..so,aku nk gtau apa makna cantik or hensem tu bagi aku..bagi aku lah...y org len xtahu..dah kata pun ni benda subjektif kan..kalau xsama dgn pandangan anda,jgn marah.. setiap pandangan seseorang betol..!!..
bagi aku... 1st,aku mmg akan tgk rupa dulu.. kalau hensem mmg aku akn kata hensem..kalau kurang hensem or xhensem langsung,mmg ak akan akui apa y pandangan aku tgk..normal la kan.. tp tu just pandangan..bukan masuk dalam hati.. sebab?? sebabnya...bagi aku,hensem tu akan datang sendiri dengan hati diaorg..bukan nk bg jawapan baik la..tp mmg betol..walaupun pada mulanya,dia hensem n aku teruja nk tgk,tapi kalau lepas tu,dia tunjuk perangai y aghk2 melampau n buat benda y aku xsuke,secara automatik kehenseman y dia ada tu akan hilang sekelip mata.. kes ke2,kalau orang tu xdelah hensem or cantik kan..muka2 biasa..sempurna sifat.. y buat kalau org tgk tu,sekadar tgk,xde toleh 3,4kali.. tapi,kalau lepas tu kita tgk dia buat sesuatu y kita suka, automatik gak,muka dia y biasa2 tu akan jadi hensem/cantik.. kalau korang tgk la..sekarang kan musim cuti sekolah n ramai org kawen..p tgk pengantin,sure ramai y mengata punya.. ee..xsepadan la.. why,laki dia hensem,wife dia biasa2 je.. why wife cantik ala2 mode,tp husband hmmm..senang citer kata xsepadan la pada mata kita.. tp kenapa dorang kawenn??? ada something y kita xtahu..semuanya bukan sebab fizikal..tp dalaman..dia baik ke,beriman ke,pandai ambx hati ke..atau.. kaya?? kesimpulannya..hensem or cantik tu bukan segala2nya..semuanya perlu disertai dengan sifat2 tambahan y lain... lagi best n bonus 100x,kalau dapat y hensem/cantik+baik+beriman+kaya?? hihihi...

untuk tidak membosankan entry kali ni..aku sertakan pic2 dibawah nie..ni antra insan2 y aku suka.. atas penilaian korang..tp ni semua artis la..y pasti bukan artis malaysia..bukan apa,kalau buat artis malaysia,ada y terasa nnti,mana tahu dorang baca blog aku..hihi.. kalau buat artis korea dorang xfaham aku tulis apa..aku kutuk,puji ke.. (ckp jelah kau mmg giler korea kan??byk alasan plak..hihi...)..

+
+
+
+
+
+
jeng..jeng..jeng..
+
+
+
+
+
+



eeeiiiiiiii....huduhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aaaa......bese2 je..

hmm..mcm bajet je...


+
+
+
+
+
+
+
mcm tu la kan pandangan org pada 1st sigh..i know..i know...!!!
tapi aku??? xkire la gmbr 1,2,3,,4,5,6 ke...semua aku sukaa.. sebab ak dah suka kat diaa... mcm mana sekalipun dia ubah rupa dia,fesyen,or ape2,tapi selagi dia adalah dia y aku kenal, xde berubah..tetap hensem dimata aku..oh,dia tu crush..mcm korang xkenal aku.. obses for micky yoochun.. pada awal aku kenal dbsk,xdelah berkenan mana nga dia.. sape y kenal dbsk,tau lah..hensem jaejoong lagi kan?? macho yunho lagi kan?? cute junsu lagi kan?? tampan changmin lagi kan??? tapi..nak wat mcm mana,terjatuh dengan keperibadian dia..maybe korang xsuke..aku suke...  ni just contoh jelah.. kalau org2 biasa pun mcm tu jugak..

jadinya..benda2 subjektif ni,mmg kita xboleh cakap main lepas je.. 1st,perlu pkir perasaan orang tu.. kalau kamu rasa benda/manusia tu xcantik/hensem/comel, jangn terus lepas mulut..pandang kiri kanan n tgk dengan sape korang berada.. mungkin.orang disebelah kamu suka.. begitu juga dengan pandangan orang.. just try to accept pendapat orang lain...renung2 kan lah.....!!!!

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...