Friday, December 16, 2011

hujung tahun best tido je~~

sampai skrang aku still tertanya2 why jadual kuliah budak2 u berubah???
why aku perlu ada kuliah pada hujung tahun ni??
aku xtahu sebab dia atau aku xambx tahu..heehehe..tp setakat xjumpa lagi sebab2 y jadinya jadual kuliah n cuti bertukar dan jugak berlainan antara diploma dan ijazah..
dari aku start sekolah tadika umur 5tahun tahun 1996 smpai masuk u 2010.. xpenah aku sekolah hujung tahun ni..biasa akan cuti paling lewat pun akhir bulan11.. dan masuk blaja balik awal bulan1.. xpun akhir bulan12,tu pun dalam 26hb dah..tahun ni? yea..kuliah baru start sebulan.. nga test+asaiment.. huhu.. tpaksa trime perubahan ni.. 


actually..hihihihihi..aku xsuka sekolah hujung tahun..sebab........
mcm y kita tahu semua..hujung tahun musin hujan,banjir,sejuk.. jadi??? eloklah duk rumah je kan.. macam pagi kelmarin..hujan lebat gila pagi tu...hujan 1 hal..tp xpelah,gagahkan diri bangun nk p kelas.. berpayung tapi basah jugak..kelas bukan dekat,nun jauh disana.. redah 5,6buah bangunan..nga jalan,pokok2,hutan lipur, longkang besar longkang kecik.. last2 basah lecun gak baju.. dan jugakkkk ada banjir kilat.. mcm aku citer sebelum ni..u aku mmg ada naik air sikit..mcm banjir kilat la..ada sesetangah tempat,mcm bangunan hostel aku sem lepas.. hostel sem ni ok,xnaik lagi setakat ni..dan ada laluan nk ke kelas..y semalam,xdelah tinggi.just takat buku lali..tapi tetap xselesa..kita nga baju kurung,stokin.. sangat xselesa..stokin basah..kain basah,xkan nak angkat kan..cari laluan lain pun,tetap ada lopak2 air..last2,just redah jelah,nk wa cam mana..


ke-2,hujung tahun ni jugak,cuti sekolah..mmg sekolah wajib cuti..time ni la adik2 cuti,ada kat umah.. sepupu sepapat balik kg..n time ni gak nk bercuti2..time cuti jugak lah best plan majlis kawen kan(bukan nk plan majlis kawen aku la)..but kakak2,or abang2,or sepupu2 kita.. mcm kawan sekelas aku..ada dalam 2 orang y abang n kakak dia kawin..dah ni time cuti sekolah kan,mesti nak buat masa ni..terpaksa la dorang balik..skip kelas sehari dua..xkan majlis adik beradik kawin kita xbalik..bajet duk overseas plak org kata nnti...


hmmm..bukan kata aku nak cari alasan or xnak berusaha nk cari ilmu..maybe ad y cakap.nk blaja mmg cam tu..kena banyak bekorban xkire hujan atau panas..kena berkorban masa nga family ke kawan ke.. betol,aku akui benda ni.. tapi,just ni my opinion.suara n pendapat aku just kat blog aku..xde sape jugak y ambx tahu kan..ni just apa y aku rasa..aku mmg suka tido waktu hujann..n aku memang mementingkan waktu cuti..waktu bila semua ada balik n ada kat rumah,tapi aku xde..rasa terpinggir n sedih.. yelah,hujung minggu mcm ni boleh je balik rumah,sebab xjauh..tp xkan tiap2 mingu..ada waktu kita kena siapkan tugas kuliah..waktu nak jumpa kawan2 pun terbatas or mmg xberpeluang..huhu. pape pun kena hadapi jugak kan..dh nama student..kalau nk protes2,benti blaja la kan..hihihi..eh,aku xdelah emo or sedih sangat.. just trpkir+pelik+terkilan sikit  kenapa jadual jadi mcm ni n pkirkan 2 reason y aku ckp kat atas tu..tu jee~~bukan sedih nanges2 pun..hahhaa..
last~~!!!------AKU TETAP VOTE, HUJUNG TAHUN (NOV & DEC) ADALAH WAKTU CUTI SEKOLAH,KULIAH)!!! <kerja xpe xcuti pon..kkkk....>

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...