Thursday, November 17, 2011

sediakan sampan sebelum banjir~~

dah bulan november..2minggu lagi bulan dec..(bukan nk mention besday aku 13/12 nie..eh ter mention lak..hihi)..
but pasal masalah cuaca..musim..bencana n etc..
so..hope semua prepare..
nak2 yang kawasan penempatan dia tu mmg tempat rasmi kene banjir..




dalam minggu nie memang hujan hari2.. behenti kejap2 je..
bangun je pagi..memanggg~~huh..aku mmg spesis y xleh dengar air hujan..
air hujan tu bagi aku mcm alunan muzik y mengulit untuk tido..automatik akn jadi nk tido je..tarik kain lagi..
but kene bangun la jugak kann..demi t/jwb as hamba kepada Pencipta Yang Maha Satu...
kalau time kat umah,cuti ke ak xkesah sgt..sebab pas subuh blh smbung tidoooo lagi..
tapi ni dh ade kat "rumah ke2"..bermula lagi kisah suka duka as student kan..
minggu nie 1st week untuk sem ni..xde kelas sgt..
aku mai cnie pun ari isnin dh.. petang tu p kelaz..lect masuk sat..mcm bese.. ckp2 kosong dulu awal2 nie.. n tukar2 jadual ikut selera masing2..pagi semalm kelaz kul9..dengan hujan n sejuk redah jelah p kelaz.. mcm study kat overseas plak..masing2 pakai sweater,sejuk -10 darjah cel.. hihiih.. ari nie xde kelas,esok pun xde.. minggu pertama kan..lect bz semua.. jadual pun dgr katanya lect blom dpt..maybe bertembung nga sesi budak2 ijazah.. molla2.. malas nk ambx tau..


berbalik pada tajukk...sekarang nie kalau boleh yang rasa dirinya bakal jadi mangsa banjir,haruslah bersedia awal2..kalau kat rumah,aku xpenah la plak kene jadi mangsa banjir setakat nie..mintak dijauhkan...






tapi ada lah jugak jadi mangsa banjir kilat,kat u aku nie.. kes air bertangkung disebabkan masalah longkang rasanya.... 2x kene.. masa awal tahun ri tu.. aku ade program..program kat masjid u depan tu je.. dari petang smpai mlm..dlm kul11 lbh la.. balik2 mmg trkejut..trun bas,air smpai betis dh..panic gak,kite xpenah kena banjir kan.. dlm 2hari gak lah mengharungi "banjir" itu..time khamis,jumaat,sabtu.. wlaupun xde kelas,tp kitaorg ade program..pas2 ari sabtu,masing2 duk harap air xsurut lagi sebab esoknya ahad blh buat excuse x p kelas..hihi.. tp bangun esoknya,tgk keadaan dh kembali normal.sebab start petang sabtu dh xhujan..mcm tu rupanya banjir kilat..huhu.. kali ke2 kene "banjir" kat cnie, 2,3 bulan pas2 la..masa dh nk abis sem4..dlm bulan 4 lepas kot.. xingt.. y tu time kuliah.. mmg azab..huhu.. teruk gak..nk mencecah lutut dah.. (sebab aku pendek xtinggi).. hostel sebelah2 nga budak2 laki.. nk p kelas,kene lalu blok budak laki dulu.. so,inisiatif balik best tanpa perlu angkat2 kain n bagi nmpk apa y xsepatutnya.. pakai seluar la.. kain,stokin letak lam beg dulu.. area fakulti xkene banjir..just area hostel.. so,tukar pakaian kat toilet2 disitu.. nk wat cam mana..lect mmg xtrime sebab kes banjir ni.. rasanya aku ade snap2 gmbr masa  banjir tu..tp xingt ak smpan kat mana..huk2..


2,3 hari nie.. ada 3 benda yang penting untuk aku.. pegi mana2 mmg xblh tinggal...


1- PAYUNG
ni memang pentingg... payung y aku beli dari sem lepas, baru berguna sem nie.. ari2 bawak kemana sahaja..(kalau keluar la..bukan nye 24jam berpayung lam bilik).. satu keperluan asas.. kat luar bilik kuliah,mcm pameran payung plak.. plus kat library..biasa tmpat letak payung tu, xberguna pun..kalau ade pun 1,2 payung kepunyaan student chinese y mmg senantiasa berpayung xkire panas atau hujan..sekarang nie..smpai xmuat space..tadi p mall pun payung amat popular..permintaan y tinggi dari pengguna membawa kepada penawaran y tinggi jugak dari syarikat, y mana disebabkan faktor cuaca..ceh..masuk bab ekonomi..lama xwat ayat ekonomi.feveret subjek aku dulu..(miss cikgu noni..;-)
ni gmbr dari abang google je..tp payung aku mmg kaler purple gak lak..

2- SWEATER..
time  ni lah..feeling2 mcm duk negara sejuk y bersalji kan.. dlm bilik pakai sweater.. except p kelas,aku xpkai sweater..jaga image   hihihi.. mmg sejuk la..
bukan sweater ak gak..ihsan google oppa lagi.. tp i wish nk beli sweater micky..hehe. micky ok..not mickey..




3- STOKIN...
pakai stokin pun masih terasa kesejukan tu.. aku pakai selipar micky ak plak kat luar..kurang skit.. huhuhu.. tangan pun sejuk gakk.. nyesal xwat mai sarung tangan DBSK aku beli ri tu..ad kat umah..xpe2 balik ni ambx.. (lelebih plakk..kau duk malaysian je wei..bumi panas..)

p/s: sekarang nie..type2 entry nie..dengan suasana sejuk,pakai sweater,stokin semua... sambil dengar lagu korea.. so?? apalagi..feeling2 mcm duk korea la.. hihihihihihihi....







No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...