Tuesday, November 22, 2011

kelam kelabu

semua manusia atas muka bumi mesti ada matlamat dalam hidup masing2 kan..
semua nakkan yang terbaik untuk diri masing2..
kita cuba merancanga masa depan sendiri..walaupun pada hakikatnya ditentukanNya..
tapi x salah untuk kita merancanga..biar kita jelas apa yang kita nak..
bila dah jelas,kita akan usaha+doa+tawakal..insyaAllah perancangan Allah sama dgn perancangan kita..
beruntung lah bagi yang berjaya mencapai matlamat dia tu..

tapi..mcm mana pulak dengan insan2 yang masih xtahu dimana dia nanti?
dimana silapanya?mungkin banyak kesilapan...
tapi bukan bermakna tidak merangka masa depan..
adakah tersilap langkah?adakah tersilap perkiraan?adakah tersilap jangkaan?
dia ada matlamat..dia ada minat..dia ada perkara y ingin dicapai..
dia nak kebahagiaan..dia nak dihormati..dia nak buat sesuatu y boleh dibanggakan..
dia ada kelebihan sendiri..manusia dilahirkan dengan kekurangan dan kelebihan tersendiri..
tapi dia tiada ruang..tiada kesempatan menunjukkan bakat dia..
yang mampu dia lakukan..berharap akan tiba masa untuknya..
berdoa apa yang terbaik untuknya..berdoa moga diberikan yang terbaik..
sesungguhnya Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya..
hanya itu yang mampu dilakukan dia... ;-)

No comments:

Hati Kita

Ikhlas tu payah nak sembang. Macam mana ikhlas? Betul ke ikhlas? Tahap mana ikhlas tu?  Entah lah. Selalu...aku takut dengan setiap kata2, n...