Wednesday, January 2, 2019

Sembang 2019

Assalamualaikum.

Wahhhh...betapa hebatnya aku last update blog new year 2018. Sekarang new year 2019. Haha.. mungkin next update 2020 la pulak.

Rasa cepat sangat masa berlalu. Macam baru juga tulis entry tu dengan harapan esoknya nak update lagi. Tapiiiii...impian tinggal impian. Ntah apa yang disibukkan. Dalam hati,fikiran banyak je benda nak tulis nak cerita nak kongsi. Tapi tangan tak mahu bergerak untuk buka blog ni.

Harap sangat tahun ni dapat kembali berblogging macam era2 aktif dulu sekitar 2010-2012. Sebab banyak benda yang kita lalui sehari2.. yang mungkin tahun depannya kita dah tak ingat. At least kalau catat di blog ada kenangan. Bila aku baca balik entry2 lama rasa bestnyaa..dapat recall balik apa aku buat dulu walaupun bukan tiap hari update. Tapu sekurangnya ada benda penting kita update. Harapannya, sekali lagi..moga2 2019 ni kembali jadi blogger. Giteww.

2018, banyak benda berlaku. Yang pahit manis. The struggle is real.. banyak yang aku struggle untuk teruskan hidup.. Alhamdulillah dengan izinNya dapat bertemu 2019. Struggle dengan life ni tak akan habis. Tapi dari situ kita belajar untuk terus perbaiki kesilapan, lebih bersyukur dan lebih kuat.

2018, moment yang tak akan lupa bila nenek menghadap Ilahi 27.3.2018. Depan mata sendiri. Kami sekeluarga bersamanya hingga ke akhir hayat.  Al fatihah untuk arwah nenek. Shamsiah Ahmad.
Ada aku update di IG sebagai tanda ingatan dan luahan hati masa tu..so that aku boleh story panjang di blog. Tapi tak tertulis.

InsyaAllah ada masa nanti aku buat backdate entry pasal tu dan lain2 cerita sepanjang 2018.
-new member Zara Delisha.
-cerita nenek.
-mak ayah pergi haji. And how aku dan adik beradik survive? Hahaha.
-pasal kerja.
-bercuti.
-makan2.
Kena reserve 2 day untuk catat balik semua tu. Termasuk story2 best dari tahun 2015. Sebelum memory betul2 lupus. Haha.. bff kawen pun aku tak update jugak.
Kalau nampak macam banyak entry tahun 2018 tu maknanya itu entry aku baru tulis la tu, backdate gitu. Hakikatnya yang sebenar2 tulis tahun 2018 ialah entry pertama tu sahaja.

Banyak dah jugak aku tulis ni dalam masa yang singkat ni. See,kalau dah start menulis memang susah nak stop. Tapi nak start tu susah.

Ok lah.. as in 2019. Harapan aku cuma nak jadi better hamba Allah yang sentiasa cari rahmat,redha dan keampunannya. Dan syurga firdausi sebagai cita2 tertinggi. Tapi work hard yang jitu perlu seiring dengannya. Moga2 diberi kekuatan iman. As for matlamat dunia.. aku nak hidup dengan tenang dan happy dengan apa adanya yang diberikan untuk aku. Usaha dan doa untuk apa yang aku nak. Tapi tetapkan hati dalam kesyukuran samada diberi atau tidak. Moga2 kita semua dalam lindunganNya. Aminn.

bye.. harap next entry bukan lah tahun 2020. 😂

Apa agenda 2019 ni??

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...