Wednesday, May 7, 2014

..and I choose to ignore

Because....

Weak people revenge..
strong people forgive..
intelligent people ignore..

yes..because I'm intelligent.

Macam letih je nak layan benda2 yang remeh temeh.
banyak lagi benda yang nak kena pikir, buat..
boleh tak kita sama2 matangkan diri.
Act like matured one..be rational...think before act..
can we just ignore benda2 yang boleh di ignore kan..
ada problem? Ok..just talk to me.. be professional. ?
not like a coward...

tu just mukadimmah...
Ada seorang hamba Allah ni..
Tak tahu la.. macam dah kenal perangai dia..
Tapi tak mampu nak memahami..
I don't think we have problem between us..
Biasa la..misunderstanding,  penat, nak marah pun ada.
Sepatutnya aku yang marah..memang sangat geram masa tu..
aku mengaku, temper aku sangat tinggi..
tp alhamdulillah Allah kurniakan kesabaran yang tinggi jugak,,
tapi I just need to silent mode myself..
kalau aku nak marah, sakit hati, aku senyap.. bimbang takut bila buka mulut keluar benda2 yang tak sepatutnya.. sedangkan kita nak menjaga. Tak nak gaduh2..
just bagi masa untuk diri masing2, bertafakur jap..muhasabah..
let it go semua... forgive..try to understand..setiap orang ada perangai..
think positif and relax.. just continue khidupan mcam biasa.

but..jadi problem bila someone act macam budak tadika..
bila dia tahu dia salah..tapi takut nak ungkapkan.
and cuba putar belit keadaan.. siap mengungkit cerita lalu..
cerita balik apa yang dia tak puas hati nga aku selamani..
eh selama ni kata okey..xde masalah.. terima segala kekuarangan..
Tak pikir apa2 pun..tak ambik tahu hal orang pun.. kalau aku moody pun tak oisah..
kalau aku snyap duk layan drama sorang2 pun tak pe, hormat privacymasing2..
tetiba bila ada kes mengungkit, semua benda yang aku buat tak suka pulak..
I orang sastera..faham sangat ayat tu..
mencari salah aku walaupun zaman purba dulu demi menutup salah dia..
seolah2 nak cakap "salah aku tu xde apa jika nak di banding kan denganapa yang kau buatselama ni,.aku makan hati sorang".. kira kau je makan hati.. aku? Hati, pedal, hempedu semua telan.. tak luahkan bukan sebab jenis pendam, pastu duk membengkak dalam hati ti..tapi aku jenis yang take easy je.just small matter.. ssakit hati jap, pastu reda..ok.. kita ingat, tapi tak simpan dalam hati. Bak kata mak aku "jangan simpan kat perut".. means, jangan simpan la..buang je. Buat sakit.. jadi dendam.. so, lepaskan.

tapi budak ni...jenis depan cakap lain, belakang lain, tepi lain..
boleh ubah2 cerita, pendirian ikut mood,,
segalanya simpan kat ati.. nampak sangat ada yang tak settle mga hati dia..
tak clear...hidup sentiasa nak berprasangka..menuduh and heret cerita2..
yang mana cerita2 tu boleh tamat takat tu je..tapi sampai ke minggu depan, tahun depan bawak..

and that's why I choose to IGNORE! Her love letter, err love sms yang panjang berjela2 tu meluahkan perasaan tu tak ada terkesan walaupun sikit pun.. just ignore.. tak reply apa2 pun.. and just talk casually dengan dia macam tak ada apa berlakh, tak ada effect pun..
even rasa tersentap tak puas hati dengan tuduhan2 tu, it's ok la kan.. ignore2.. tunggu masa yang sesuai till we talk like an adult..sekarang tengah busy..
and I think, I choose to ignore is the best decision.. and me too also a ignorant person..hahaha.. don't ask me rubbish questions because I will never reply you.. except
for some people yang I boleh go and back with them.. family and my bffs2.. ok la tamat bebelan arini.. oh, lecture ak ada bagitahu membebel juga merupakan salah satu kawalan sosial,,. :-) ★♡♥☆

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...