Thursday, February 20, 2014

C.I.N.T.A


Cinta..kepada Allah
Cinta..kepada Rasulullah
Cinta..kepada ibu ayah

Cinta.. itu satu fitrah
Cinta..membuatkan tidak tentu arah
Cinta..bukan beerti sepenuhnya diri diserah
Cinta..perlukah kita pasrah

Cinta..boleh jadi membahagiakan
Cinta..boleh jadi menyakitkan
Cinta..boleh jadi menggembirakan
Cinta..boleh jadi mengecewakan

Cinta..yang indah
Cinta..yang hati menadah
Cinta.. yang gundah
Cinta..yang membawa padah

----

Wah..wah..berpuisi pulak.. 
Sebenarnya dah tak boleh sambung tu..
Tak ada idea..tak jumpa rima dah untuk akhir ayat..
Todaiii we’ll talk about CINTA.. cehh,macam ada pengalaman..
Memang ada pengalaman pun..
Pengalaman mencintai??? Ada..banyak..sangat2..
Pengalaman dicintai??? Ehh,ada jugakk.. ingat tak ada ke..
Dicintai siapa?? For sure I know my parents love me so much..
My family.. and my friends.. itu pun cinta kan??
Allah and Rasulullah? I hope so.. moga kita semua dalam rahmat, cinta dan kasih sayang Allah dunia akhirat. amin.. Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Peyayang..  Rasulullah yang cintanya pada umat sehingga ke akhir hayat baginda.. moga2 kita tergolong dalam golongan yang mencintai Allah dan Rasulullah sentiasa..

Persoalan cinta ni memang tak boleh lari dari cinta kepada manusia..
Jatuh cinta..tu perkara biasa. Fitrah.. kita suka kepada sesuatu..fitrah..
Hati tak boleh nak stop dari tersuka or “ter”cinta..
ya..tak boleh stop. tapi boleh control..
ikut hati memang habis la.. 



but..
“I believe in destiny”
thanks.. ^__^





No comments:

Hati Kita

Ikhlas tu payah nak sembang. Macam mana ikhlas? Betul ke ikhlas? Tahap mana ikhlas tu?  Entah lah. Selalu...aku takut dengan setiap kata2, n...