Monday, October 25, 2010

..hatiku..

Assalamualaikum...

warna kehidupan..lumrah kehidupan..asam garam kehidupan..segalanya perlu ditempuhi setiap insan..
kadang2 warna yang kita lalui begitu indah,ceria dan mewarnai kehidupan kita dengan cantik.. namun..adakalanya kita akan melalui warna yang kelam..gelap..seperti berkabung barangkali.. yang mana warna ini akan menutupi,akan menghalangi keceriaan dalam hidup kita..itulah dia lumrah kehidupan..perencah atau asam garam dalam hidup ni yang harus kita terima..

sedih???..kecewa??..marah??..segalanya sifat yang menutupi keceriaan hati kami.. segalanya berlaku dengan pantas.. kenapa susah untuk orang memahami kami? jahatkah? hinakah? terlalu jahil kah kami?... dunia sekarang hanya memandang manusia berdasarkan luaran.. bergaya..itu kaya.. pandai berkata..itu pandai.. cantik..itu baik.. teruskanlah kamu semua menghukum..teruskanlah..!!!!!!..

letih...letih..letih... aku dah penat untuk menangis..untuk terluka, hatiku sudah tiada ruang..parut2 luka hati yang lampau masih tersisa..masih tidak terubat..masih berbekas..

biarlah..xmengapa..its ok..aku hanya manusia..insan kerdil..khalifah Allah yang banyak berdosa.. segalanya mengikut takdir Allah..aku manusia yang hanya mampu merancang..namun kuasa Allah yang menentukan segalaya..aku hanya mengikut arus..mengikut ketentuan takdir..disamping hanya berdoa padaMu Ya Allah.. Kau tentukanlah apa yang terbaikku buatku.. Kau berikanlah kekuatan untukku..Kau ampunilah segala dosa2 ku yang x terkira banyaknya.. Kau tetapkanlah aku dalam keimanan, dalam rahmatMu Ya Allah.. amin...

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...