Thursday, October 20, 2011

boleh relaxs ke??

^__________________________^


wah..tanda smile.....
20/10/2011..
dah abis exam dah..~~~lega2..blh relax2..
walaupun pada hakikatnya dalam masa 3minggu ni aku bukan study pon..
tp kalau time nk tgk citer,baca blog,google,u tube ke..mesti xsenang hati..
sebab ingtkan exam kan..tp xde la struggle giler2..
ya..ya..mmg aku malas..pemalas..n xleh ikut cara org len study..
aku akan study mengikut citaras sendiri..xsuke stress2..xsuke mengadap buku 24jam..
xsuke menghafal fakta..xsuke hafal direct...xsuke suasana sunyi sangat n bising sangt..
semua xsuke..so,ape y aku suke???? tido la kan...hihihihi....
study aku last minit,sambil dgr2 lagu,tgk citer ke..(except kalau kene menghafal ayat quran,hadis ke..kurang ajor benar la kalau hafal ayat quran sambil dgr lagu kan..)..suke study y santai2 je.. xleh la nk menghdap buku 24jam...aku baca shelai aku g main2..smbung shelai ag..main2 plak.. g2 lah.. dunt follow k.. n aku xleh menghafal..kalau fakta2 or ape2 je,mmg xleh nk hafal direct.. just ingt kata kunci 1,2 pkataan y pnting..
n then aku faham2 kan isi tu..(kadang2 xfaham)..pas2 dlm exam belasah ayat sndiri(bajet betol la kan ayat tu.)
sebab bende ni atas diri masing2..ade y blh ade y xleh.. bagi aku, kalau aku ikut org len study 24jam tu, menghadap buku, hafal 1 buku..mmg xkan jadi n xkan masuk 1 pun..baik ikut gaya aku..walaupu n xleh 100%.. dapat la jugak sikit2,,,paper aku ade 6..alhamdulilah xde masalah spnjang 2minggu nie..demam ke,trlajak tdo ke,salah dewan ke.. just bab menjawab tu lah..biasalah kan,budak xpndai cam aku,ade blh ade x..hmm..1 jelah aku harap..lulus semua subjek n xrepeat..tp diri ini sedia redha atas apa y akn brlaku nnti..


okey2..ttup citer pasal exam2..kan kuar lagi tips2 giler aku..sesat lagi menyesatkan...


now..kirenya dah boleh balik..tp aku overtime sikit la..dlm 4,5hari.. kalau ikut adat n 'uruf aku selama 2tahun lebih kat u nie,mmg abis exam terus cabut balik..tp kali ni kene korban la.. kene siapkan tesis..xdelah siapkan semua.. lepas proposal,bab1 pun dh ok.. blh rangka2 bab.. walaupun ade lagi masa lbh kurang 4bulan lebih..tp time cuti ni lah kene ambx peluang.. nti bulan depan masuk sem baru,bz nga asaiment,kelaz,test..xde masa 100% kat bende nie.. huhuhu...hrap semua nya bjalan lancar n dpt siapkan keje..n harap jugak musyrif xmarah2 kalau salah... da~~nak tdo... mlm ni marathon citer smpai pagi.. selamat bercuti jumaat sabtu to penduduk ganu,kelate,n y seangkatan..oh..1 more.. miss rumahku..n seisi keluarga... nak balik..nak balik..cepatlah masa..n cepatlah settle bende2 nie.. >__<


p/s
selingan sikit..tadi pas exam..antar msj kat bff ku cam bese..aisy..kitaorg mmg xleh kalau xwat report.. haha.. aku msj "merdeka??perlu ke merdeka sedangkan exam xleh jwab sangt...hhaaha".. n then dapat balasan from soulmate2 ku....


cik teha~~ "perlu j,same nga aku ri tu,xleh sangt gok..hha..dance mirothic la sekali.."
cik ira~~~ "ahhh...xkire..(blh jwb ke x)..merdeka la tu..bestnyeeeee...."


hehhehhe..just wanna share..kawan y selalu bagi support( selain dari mak ayah,adik beradik)..untuk aku dlm ape jua bende..xpenah sekali mematahkan semangt aku..even aku kata ak malas study pun..mesti dorang balas dgn ayat2 giler2 n semangat..xdelah marah2,pandang rendah ke ape.. opss,,emo plak..len kali smbung pasal budak be2... hik2..

No comments:

Pathetic

Our pathetic life.  or its just my pathetic life. Sadness. Embarassment. Its a repeated feeling. The same feeling. Same Ending. Without the ...