Wednesday, August 24, 2011

fasa terakhir ramadhan

assalamualaikum..


dh 24hb..lagu 6 hari nk tinggalkan ramadhan.. :-(
oh bukan...ramadhan yang akan tinggalkan kita...
aku bukanlah baik sangat..alim pun x.. warak lagi la..
ibadat pun xtau takat mana.. dtrime ke tidakk..
xdelah sekuat yang lain kan.. qiam tiap2 mlm..
tapi apa y kite buat..hubungan kite dengan Allah..
biar kita dan Dia jelah y tahu kan..


tapi..serius,sedih ramadhan dh nak pergi nie..
diingati sekali lagi..aku bukan nk berlagk baik..
sebab aku xbaik pun..tp mmg perasaan ni ad..
semua orang kot akan rasakan bende nie..
tmbh2 kita yang dh meningkat dewasa nie..
zaman kanak2 remaja,mmg lah.. excited ke nk raya..
ni dh masuk dewasa..makna raya tu dh jadi lain untk kita..


ramadhan ni len..puasa ni.bulan lain pun blh puasa kan...
tapi..ramadhan..sekali je setahun..tahun depan blom tentu lagi dpt berjumpe kan..
suasana ramadhan ni sangat special.. 
ada bazar,ada terawih,ada majlis2 ilmu,ade makan2...
pahala dilipat kali ganda kn.. mana nk cari kat bulan len kan..
tapi.. adekah aku rebut bonus2 Allah bagi tu?? huhuhu...
sama2 renungkan..


walaupun tinggal 6hari lagi...
tapi masih boleh kan???
sama2 lah kita yea..esp untuk aku nie..
xkesah la..lailatul qodar dh lepas ke blom ke...
at least kite ikhlas ape y kita buat..
kalau blom,hope dipertemukan dengnnya..amin.. insyaAllah...


dlm masa 10 malam terkahir ni gak r..persiapan raya akan dilakukan kan..
yelah..xkan awal2 puasa dh nk siap semua..
bagi aku..bukan xleh//kite xleh lah nk kondem dorangg...
org duk shopping sakan..wat kuih raya..jahit langsir..tukar perabot semua..
itu mmg hak dia nk buat ape dh jadi kebiasaan,raya kene wat persiapan elok2..
so..xleh lah kata org2 nie..nk raya je lebih..xnak rebut tawaran Allah..
sepatutnya mlm2 terkahir nie duk iktikaf masjid je..
yea..mmg patot mcm tu..iktikaf masjid nk2 bagi lelaki tu..
tapi..xsemestinya dia duk bz nga persiapan raya,dia lupe semua kan??
mana tahu..malam dia bangun qiam..wat ibadat..
siang dia wat persiapan raya..nak2 bagi ppuan kan..
so..dlm hidup kite..jangn mudah nk menghukum orang..
kenal dulu..selidik dulu..kalau boleh jgn ckp ape2..
kita xtau ape sebenar2nya y berlaku kan..


waallahualam..moge2 diberikan kekuatan,kecekalan,ketabahan and kemanisan imam dari Allah..
dikuatkan diri untuk terus menghadapNya..kecekalan menempuhi ujianNya.. ketabahan dalam menjalani hidup seharian.. dan memperolehi kemanisan imam..nikmat islam.. assalamualaikum..


p/s.. ni ade info dari ikm pasal lailatul qodar.. sini ..

No comments:

Hati Kita

Ikhlas tu payah nak sembang. Macam mana ikhlas? Betul ke ikhlas? Tahap mana ikhlas tu?  Entah lah. Selalu...aku takut dengan setiap kata2, n...